عوامل موثر در انتخاب عایق های حرارتی برودتی

عایق الاستومری حرارتی فراعایق

لطفا برای مشاهده محصولات بر روی لینک محصولات کلیک نمایید.
و برای گرفتن قیمت با شماره  09128001264 , 22854828-021 تماس بگیرید.

فهرست مطالب

 

 

 عایق الاستومری حرارتی و برودتی وسایل هایی هستند که به شما کمک می کنند که بتوانید به آسانی مصرف برق سیستم های حرارتی و برودتی خودتان را تا اندازه بسیار قابل توجهی کم کنید و هزینه های مرتبط به آن را بسیار کمتر کنند. عایق های الاستومری موجب می شود، که نرخ اتلاف حرارت بسیار کم شود و هزینه های مربوط به آن کاهش پیدا کند. همین موضوع باعث می شود که که درصرف برق صرفه جویی شود.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با مواردی که بر روی عایق های حرارتی برودتی تاثیرگذار هستند آشنا کنیم. تا شما بتوانید به طور کامل با آنها آشنا شوید و از این نوع عایق ها برای کم کردن نرخ اتلاف حرارت منزل یا محل کار تان استفاده کنید.

 

عوامل اثرگذار بر روی انتخاب عایق های حرارتی برودتی

 

یک سری عوامل وجود دارند که بر روی انتخاب عایق های حرارتی و برودتی تاثیر گذار هستند به همین خاطر باید به آنها تا حد زیادی توجه کنید.

 

ضریب انتقال حرارت

 

یکی از مهمترین عواملی که بر روی انتخاب عایق الاستومری حرارتی برودتی تاثیر گذار است، ضریب انتقال حرارت می باشد. در حقیقت این ضریب نشان دهنده این است که با افزایش دما میزان اتلاف و انتقال حرارت عایق حرارتی برودتی شما  چه میزانی می باشد.

 

این ضریب به مواردی مثل اختلاف بین ساعت های گوناگون عایق،چگالی عایق های حرارتی، برودتی و همینطور عمر این عایق ها بستگی دارد. توجه داشته باشید که با تغییرات این موارد، ضریب انتقال حرارت تغییر می کند.

 

دانسیته یا چگالی

از دیگر موارد تاثیر گذار بر روی انتخاب عایق الاستومری حرارتی برودتی، دانسیته یا چگالی می باشد. چگالی ماده استفاده شده در تولید عایق حرارتی برودتی در انتخاب این عایق ها موثر است. روند تغییرات این ضریب با در نظر گرفتن چگالی به این شکل است که اگر چگالی ماده افزایش پیدا کند ابتدا ضریب انتقال حرارتی عایق الاستومری سیستم حرارتی برودتی کاهش پیدا میکند و بعد از گذشت مدت زمانی افزایش می یابد. به همین خاطر لازم است که قبل از انتخاب آیه حرارتی به موادی که در این عایق استفاده شده و روند افزایش چگالی آن بسیار دقت کرد.

 

عمر کاری بالا

 

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر روی انتخاب عایق الاستومری حرارتی، برودتی، عمر کاری عایق حرارتی می باشد. توجه داشته باشید که بیشتر افراد بایستی در زمان انتخاب به این مورد توجه کنند. معمولا عمر یک عایق الاستومری به مواردی چون مقدار مقاومت و استحکام عایق حرارتی برودتی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید،مقاومت در مقابل رطوبت عدم رشد قارچ ها و موارد بسیار زیاد دیگر بستگی دارد که بایستی از آنها اطلاع داشته باشید و در زمان خرید آنها را مورد بررسی قرار دهید .

 

 ضریب نفوذ رطوبت

 

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در عایق های الاستومری رطوبت پذیری و یا مقاومت در مقابل نفوذ رطوبت می باشد. این ضریب میزان رطوبت وارد شده در عایق الاستومری را نشان می دهد.  توجه داشته باشید که اگر نفوذ رطوبت افزایش پیدا کند موجب میشود بازدهی کارکرد عایق الاستومری بسیار کاهش یابد. به همین خاطر حتماً لازم است که عایق الاستومری حرارتی برودتی ای را انتخاب کنید که از ضریب نفوذ پذیری رطوبت بسیار پایینی برخوردار است. بهتر است مطلب مقابله با آلودگی صوتی در موتورخانه با عایق الاستومری را نیز بخوانید.

 

نوع آب و هوای منطقه

 

بهتر است توجه داشته باشید که آب و هوای منطقه ای که قرار است عایق حرارتی بر روی آن نصب شود می تواند در عملکرد عایق الاستومری حرارتی، برودتی بسیار تاثیر گذار باشد. زیر آب و هوا این امکان را دارد که به شکل مستقیم با سطح بیرون عایق در ارتباط باشد. همین موضوع موجب می‌شود که اتلاف حرارتی افزایش پیدا کند. بنابراین بسیار مهم است که در زمان انتخاب آیه به آب و هوای منطقه خودتان دقت کنید و متناسب با آن سفارش دهید.

 

مقالات مرتبط

error: این محتوا حق کپی رایت دارد